Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 27 januari 2014

Besöket hos mediumet

Hej

Helgen var ärligt talat så där. Fick någon konstig influensaliknande genomkörare i kroppen som var över på mer eller mindre 24 timmar. Igår var det dags för besöket hos mediumet. Jag åkte iväg trots att jag fortfarande var lite halvkrasslig.

Jag var lite nervös inför sittningen och det var också det första han kommenterade (vem är inte det?) och frågade varför. Jag kommer inte berätta allt som sas under mötet eftersom det är mycket personligt och också svårt att återge. I princip arbetar han med de intryck som kommer till honom. T ex frågade han mig om jag tyckte om thé, ja svarade jag, och han tog sedan upp mitt kafffedrickade och sa att jag drack för mycket kaffe. Han kände även av den bittra smaken i min mun som dykt upp de senaste dagarna. Det är ett exempel.

Bland det första han tog upp var min dåliga relation till min mormor. Han berättade varför saker och ting blev som de blev och så här i efterhand så är det rätt självklart, jag såg det bara inte själv.
Han tyckte också att jag hade en andlig sida som jag kunde utveckla den dagen jag kände mig mogen.
Det är något jag funderar på en del själv de senaste åren men inget jag tror jag tar tag i nu. Jag ska vara mogen för det då och kanske blir jag aldrig det. Kanske vill jag inte. Jag känner det själv den dagen då det är dags.

Han berättade att han kände av en man från andra sidan och att det var min farfar eller morfar. Vi kom fram till att det var mest troligt att det var farfar. Senare under sittningen sa han att det är troligen samma person som han kände av igen och att denne även skulle fått en hjärnblödning eller liknande. Jag sa att det inte stämde men kontrollerade detta med min far senare och han bekräftade att farfar hade en hjärnblödning. Dock vet de inte vad som tog livet av honom. Det var lite speciellt.

Sen vet jag inte om det är farfar ande som kommer, eller mediumet som känner av minnen och händelser. I vilket fall så gav upplevelsen mig positiva minnen. Det känns fint att veta att det kan finnas någon där, med en, som vakar.

Mycket mer kom upp under sittningen men det behåller jag för mig själv. Direkt efteråt kunde jag inte känna om det hade gett mig något eller inte men jag tror det kommer sjunka in mer och mer för saker måste landa inom mig innan jag till fullo kan ta till mig betydelsen av dem.

En sak till kan jag nämna och som jag tänker ta fasta på är att han frågade om jag målade mycket och det gör jag ju. Då sa han att jag borde satsa mycket mer och hitta min uttrycksätt, jag är inte riktigt där än och det har jag verkligen känt. Jag ska testa att leka mer och ha roligt med färg. Jag borde alltså bli mer kommersiell och göra mer reklam för mig själv. För det var jag tydligen usel på. :)

Så sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar